Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Experimental validation of active flow control concept for automotive applications
Sobotka, Vojtěch ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
This master's thesis contains complex design of active flow control system installed on Škoda Roomster passenger car following previous research done by BUT and TUB on Volkswagen UP! passenger car. There are three main parts of the design found in this thesis - spoiler design, hinge design and blowing system design. In each of these parts the design is described in detail and necessary drawings are then found in thesis appendices. For purposes of blowing system design part system testing was performed. The test results are found in that part. The thesis also contains complex description of system assembly and installation on car.
Aerodynamika automobilů v poválečném období
Šmerda, Ondřej ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zmapováním vývoje automobilové aerodynamiky v poválečném období. Je zaměřena na principy, kterými se návrh automobilu řídil. Vývoj je demonstrován automobily aerodynamicky významnými a neobvyklými, a to včetně závodních a rekordních vozů. V neposlední řadě práce srovnává tehdejší vozy s těmi dnešními a uvádí nedostatky automobilů daného období z dnešní perspektivy.
Detekce a lokalizace pohybujících se objektů
Škuta, Pavel ; Petyovský, Petr (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce byl návrh systému, pro konkrétní praktickou aplikaci, monitorování vjezdu vozidel s automatickým sběrem dat a identifikaci automobilu. Systém umožňuje identifikovat projíždějící vozidlo pomalou rychlosti a to bez nutnosti dalšího zařízení uvnitř vozidla a umí dané vozidlo identifikovat, najít oblast registrační značku na vozidle. V rámci práce byl proveden teoretický rozbor možných metod pro řešení daného problémů detekci vozidel a jejich lokalizaci. Z vybraných možností řešení daného problému bylo vybrané řešení pomocí kamerového systému. Bylo pořízeno několik sad snímků vozidel, které odpovídají realné scéně, na kterých byly dále laděny algoritmy pro detekci oblastí registrační značky automobilu. Navržený systém je možné použít pro automatické monitorování vjezdu vozidel.
Styling karoserie osobního automobilu Proton Prevé
Burjeta, Josef ; Karásek, David (oponent) ; Škaroupka, David (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na styling reálného osobního vozu Proton Prevé s ohledem na kvalitu tvorby ploch modelu pomocí programu Autodesk Alias. Na základě zpracované rešerše a provedené ankety z cílové skupiny byly stanoveny priority stylistických úprav. Vybrané části karoserie byly upraveny s ohledem na požadovaný sportovní charakter vozu a současný vzhled automobilu. Výsledkem práce je plošný model, který vznikl pomocí metod A-Class modelování pod vedením firmy Evektor. Přínosem práce je facelift stávajícího automobilu reflektující aktuální situaci na trhu a požadavky zákazníků.
Design interiéru autonomního rodinného automobilu
Šimala, Lukáš ; John, David (oponent) ; Haltof, Vladimír (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá designom rodinného autonómneho vozidla, ktoré je určené pre prepravu štyroch až piatich osôb. Práca obsahuje analýzu súčasných vozidiel a taktiež konceptov, na základe ktorých sa vyvodí smerovanie v oblasti mobility. Cieľom tejto diplomovej práce je vytvorenie návrhu interiéru, ktorý zohľadní očakávaný spoločenský, technologický a hospodársky vývoj.
Návrh testovacího zařízení pro test opotřebení axiálních kloubů řízení
Blecha, Martin ; Pavlík, Jan (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem několika variant testovacího zařízení pro testy axiálních kloubů řízení osobních vozidel. Jednotlivé konstrukční varianty jsou hodnoceny na základě hodnotící matice a poté je vybrána nejlepší varianta. Zvolená konstrukční varianta obsahuje kompletní návrh včetně 3D modelů a pevnostních analýz, které se soustředí na nejvíce namáhané konstrukční uzle. Tyto konstrukční uzle jsou řešeny pomocí metody konečných prvků. Hydraulika a hydraulické prvky jsou řešeny stávajícím vybavením testovací laboratoře. V závěru této práce je řešena analýza rizik nové konstrukce a její ekonomické zhodnocení.
Nápravy moderních osobních automobilů
Okáník, František ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání vlastností náprav používaných v osobních automobilech dnešní doby, kinematiku zavěšení kola, výhody a nevýhody jejich konstrukce. Součástí práce je i popis jednotlivých komponent nápravy, jejich konstrukce a funkce. Část práce je zaměřena i na popis náprav závodních vozů a na rozdíly mezi konstrukcí náprav závodních a osobních vozů. Závěrečná kapitola je věnována několika zajímavým inovativním prvkům nápravy, které se výrazně odlišují od standartních komponent.
Počátky automobilové aerodynamiky
Sunek, Ondřej ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zmapováním rané fáze vývoje automobilové aerodynamiky přibližně v době 1. poloviny 20. století. Popisuje postupy, které se uplatňovaly při návrzích jednotlivých vozů, a okolnostmi, které vedly k navržení přelomových vozů. Práce současně uvádí aerodynamické nedostatky automobilů daného období z dnešní perspektivy.
Analýza jízdy osobního vozidla s přívěsem
Šujan, Tomáš ; Kropáč, František (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je analýza negativních jevů souvisejících s provozem přívěsného vozíku za osobním vozidlem se zřetelem na konstrukční rychlost, provádění technických kontrol a rozbor související legislativy. Podklady pro práci byly získány vlastním měřením, spoluprací s předním českým výrobním závodem přívěsů Vezeko s.r.o., organizací zabývající se prováděním technických kontrol Dekra Automobil a.s., a z dostupné literatury včetně elektronických zdrojů. Výsledky práce vyúsťují v návrh konkrétních opatření minimalizující zjištěné negativní jevy.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci motorů pro osobní automobily
Ševčík, Michal ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá současným stavem a vývojovými tendencemi v konstrukci motorů pro osobní automobily. Bude tady ukázán poměr u různých rozdělení motorů, závislosti výkonových parametrů, množství emisí CO2, spotřeby, a také tendence ve vývoji do budoucích let. Vývojové tendence získáme porovnáním hodnot získaných z let 2003 a 2008.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.